eerste weekje aan het werk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu eerste weekje aan het werk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu

eerste weekje aan het werk

Door: MaxenHeleen

Blijf op de hoogte en volg Max en Heleen

30 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Vorige week zondag hebben we heel cultureel gedaan: we zijn the quill opgeweest. Een wandeling door de crater van de woestijn. Was erg zwaar, maar wel erg mooi.. Ik kwam erachter dat mijn conditie toch niet meer zo goed is:P Daarom deze week maar op Zumba geweest. Dat geeft Maike, een Nederlands meisje. Dat deed ik in NL ook al, al dan niet zo heel consequent, maar toch een poging. Het was wel grappig hier om te doen. Alleen Ro, zonder jou toch niet zo leuk;-) Maar goed na de Zumba de kroeg in gegaan om een biertje te drinken. een sportieve afsluiter toch? haha.
Maandag was mijn eerste werkdag. Ik had afgeproken dat ik de eerste dag mee zou kijken. Mijn klassenassistent zou de lessen geven. Ik was toch blij dat ik dinsdag zelf mocht. Een hele belevenis om hier les te geven. Het niveau, volgens mij had ik dat ook al eerder vermeld, is erg laag. Ik ben nu met de kinderen van groep 6 aan het werken op het niveau van eind groep 4. Maar goed, wie weet komen we aan het einde van het jaar nog bij eind 6;-) Je bent hier ook heel erg bezig met het gedrag, waardoor de lessen er niet altijd helemaal uitkomen. Ik geef les in het Engels. Dat vond ik erg spannend, maar daar zit je eigenlijk zo in. Zoals Rianne dat ook kan, kan ik ook heel goed Engels spreken als ik geïrriteerd ben;-) Of niet dan Rianne..
De kinderen moeten NL leren. Elke dag mag ik dus een hele les in het Nederlands praten.. in theorie.. In praktijk is dat wel wat anders. De kinderen vinden Dutch people Stupid. Ze willen dus ook niet echt NL praten. Maar als je het er over hebt, dat het toch echt wel moet, willen ze nog wel ietwat proberen.
As. vrijdag komt de Koningin hier op bezoek. We hebben vrijdag al even geoefend met de opstelling enzo. Ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. Vast in het volgende verslag meer erover.
Verder hier op het eiland gaat het allemaal wel z'n gangetje. We raken al steeds meer gewend. Elke dag ga ik na het werk naar het strand. Helaas zijn de andere vrouwen nu naar huis.. Toch kom je ook wel andere mensen tegen en maak je wel vrij snel contact.
Afgelopen woensdag heeft Max met MNO een voetbalwedstrijd gehad tegen Volker Wessels, een ander NL bedrijf hier op het eiland. Echt grappig om te zien haha. Het spel moest zelfs nog even stil gelegd worden, omdat er een aantal koeien het idee hadden gekregen om even te grazen in het voetbalveld. Toen de koeien weggejaagd waren, kon het spel weer verder gaan. Erg komisch:D het is uiteindelijk 4-4 geworden. Verstandig om toen maar te stoppen. De derde helft daarna was een gezellige afsluiter. Ook al zo sportief na het sporten zeg maar:P
Vanmorgen nog even een appelgebak gegeten op mama's verjaardag. Is wel wat anders dan de kwark hoor;-) Straks nog even cultureel doen en dan toch maar weer naar het strand. jaja zwaar leven:D Volgende keer een nieuwe update

Tot later. Liefs max en Heleen

  • 30 Oktober 2011 - 18:12

    Max En Heleen :

    Nog even een extra aanvulling.
    Sommigen vragen om het adres. Ons adres kun je beter niet doen, omdat het daar waarschijnlijk niet aankomt. Daarom kun je het beter naar MNO sturen t.a.v. Max en Heleen:
    MNO Vervat Construction Site
    t.a.v. Max en Heleen
    Weg naar zeelandia
    Sint Eustatius
    Nederlandse Antillen

  • 30 Oktober 2011 - 18:13

    Sanne:

    Heeej, pff ik vind jou erg goed in Engels, vooral head shoulder knee en too! Als ik jou was zou ik die een keer erin gooien als miss Apple, ik weet zeker ze hebben de Engelse slag zo te pakken. Succes, en vergeet je paraplu niet he voor de finisching touch!

    Liefs, San.

  • 30 Oktober 2011 - 18:42

    Ida:

    Je bent nog maar net weg, en de koningin komt je nu al opzoeken! Supertof!!
    En zo hé, Max herontdekt zijn talenten als voetballer? Geen gevaarlijke carpiolen uitgehaald met beenbrekende taferelen? Goed zo, Max!
    Leuk jullie net even gesproken en gezien te hebben op de skype :)!
    Kusjes Ida

  • 30 Oktober 2011 - 18:55

    Rianne:

    Heey!!

    Jullie zijn goed bezig zeg :) Lekker de kroeg in na het sporten (hihihi), en na het werk lekker relaxen op het strand!! Heerlijk zeg, geef jullie groot gelijk :) Leuk om te lezen hoe het daar op school gaat, heel anders dan in NL dus. En ja....Dat Engels dat leert van zelf he ;) hahaha
    Leuk zo'n voetbalwedstrijd, had ik wel willen zien met al die koeien :)
    Suc6 en veel plezier aankomende week!!!
    Have fun, en geniet samen!!

    Liefs

  • 30 Oktober 2011 - 19:02

    Rolanda:

    hey, sportief zeg...ik zal in de brief voor de sportschool vermelden dat je bent overgestapt naar een sportschool op statia...omdat je die beter vind!!! en max, jij ook goed bezig zeg...
    en hoe bevalt het werk bij jou?
    doe de groeten aan de koningin!
    en nog gefeliciteerd met mam..

    liefs ro

  • 31 Oktober 2011 - 09:43

    Marianne:

    Haa Heleen,
    klinkt goed daaro! Fijn dat je ook veel mensen ontmoet. Leuk! Hoe groot is je groep eigenlijk? Wat heerlijk trouwens dat je na schooltijd zomaar even naar het strand kunt gaan.
    Marjolein en ik hebben elkaar nog even opgezocht in de vakantie en we hebben natuurlijk nog even aan jou gedacht.
    Veel succes met de kids! Zet 'm op!
    Liefs Marianne

  • 31 Oktober 2011 - 10:11

    Judith:

    Hey dappere avonturiers!
    Klinkt goed allemaal. Zal vast wennen zijn, maar zo'n strand maakt veel goed. haha.
    Heleen, je moet voor de gein eens in de maneschijn proberen daar. Zelfs in Vietnam konden ze deze mee neurieen en de bewegingen maken...wie weet daar ook?!! (vooral de kleinere kids hoor..)

    MAar spannend, de koningin langs. Doe je dan maar weer even leuk als NLér daar.

    werkse weer deze week!
    Liefs xx

  • 31 Oktober 2011 - 17:22

    Niels:

    hi heleen en max.

    ik ben bij oma oosterhuis en ik mag even achter de computer. en hoe gaat het met jullie ?
    wat leuk dat je voor de klas staat. vandaag en morgen zijn wij nog vrij.
    wat voor kleur huis hebben jullie?

    groetjes niels

  • 31 Oktober 2011 - 18:03

    Wendy:

    Heey wat weer een leuk verhaal! Ga je de koningin ook serieus zien! Ziet eruit alsof jullie je plekje al hebben gevonden daar! Kijk uit naar het volgende verhaal en je avonturen met het lesgeven!

  • 01 November 2011 - 19:21

    Marjanne:

    Hoi, hoi,

    Dat leest allemaal heel goed! Leuk man, die koningin! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en dat je al zo snel lekker aan het werk bent.

    Helemaal geen heimwee? Of valt dat toch een beetje tegen?

    Geniet ze!

    Groet, Marjanne

  • 01 November 2011 - 20:42

    Janneke:

    Hey wat leuk om die positieve verhalen te lezen!
    en wat leuk dat de koninging jullie nu ook al komt opzoeken! ze reizen jullie gewoon achterna! leuk!!!
    nou heel veel succes deze week.
    en max hoe bevalt jou het werken.
    kijk alweer uit naar het volgende verhaal!
    Liefs Jans

  • 01 November 2011 - 20:52

    Klariena:

    hey leuk om weer een verhaal van jullie te lezen! Het bevalt jullie zo te lezen erg goed daar!! Lekker sportief bezig en daarna ook nog even de polsbewegingen oefenen klinkt erg goed!!!
    Veel plezier met Bea ;-)

    Liefs

  • 01 November 2011 - 20:57

    Gerdie:

    Heej Max en Heleen

    Al helemaal niet in het nieuw gestoken voor een bezoek van de koningin?
    Das ook wel eens een ervaring, voetballen tussen de koeien. Geen koeienvlaaien op het voetbalveld achtergebleven?
    Succes met lesgeven/bijspijkeren en Max jij natuurlijk ook met je werk!

    Heel veel groetjes!

  • 02 November 2011 - 08:56

    Fenneke:

    Nadeel van op je telefoon lezen is dat de reactie niet geplaatst wordt. Natuurlijk heb ik jullie ervaringen gelezen. Super dat het zo goed gaat met je Engels. Hoorde van Arend Jan dat hij met je geskyped had. Hij zei dat je daar altijd moest schreeuwen anders luisteren de kinderen niet, maar dat was bij hem ook wel eens zo haha. Ben erg benieuwd naar het bezoek van de Koningin!! Graag uitgebreide reportage met foto's hiervan :P
    Veel succes allebei en tot horens!

    Liefs

  • 04 November 2011 - 20:46

    Esther:

    HOE WAS DE KONINGIN? hahhaha... :D! Goed om te lezen dat het ook goed gaat :) Ik weet zeker dat jij die kinderen veel kunt en gaat leren!

  • 04 November 2011 - 23:07

    Janita:

    Je hebt het zwaar hoor. Alles in het Engels.... Kun je Pieter ook niet wat Engelse les geven. Die domme woordjes die hij nu moet leren....
    Hoe is het met de regen??? Hier is het lekker zonnig. Goede temperatuur voor november. Vanmorgen nog even bij je moeder geweest voor de verjaardag.
    Groetjes Janita

  • 07 November 2011 - 10:57

    Oom Jan Tante Trijnt:

    Mooie verslagen.We hebben jullie niet gezien bij de koningin.We kijken uit naar het volgende verslag. liefs oom jan tante trijntje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Max en Heleen

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 43019

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2011 - 30 November -0001

Samen op reis

Landen bezocht: