En nu lekker op vakantie.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu En nu lekker op vakantie.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu

En nu lekker op vakantie....

Blijf op de hoogte en volg Max en Heleen

14 December 2012 | Nederland, Amsterdam

Het is alweer een hele tijd geleden dat wij wat geschreven hebben. Nu nog even op de valreep voor onze vakantie naar Nederland nog een verhaal.
Veel drukte gehad op het werk vooral, tot aan nu een paar uur voor we moeten vliegen, maar daarnaast natuurlijk ook weer veel leuke dingen meegemaakt.

Bij Max op het werk gaat het nog steeds allemaal z’n gangetje. Nog steeds veranderingen, maar nu komt de rust wel terug. Wij weten in ieder geval dat wij sowieso nog tot augustus kunnen blijven. Dat is fijn om te weten als er toch mensen om je heen wel terug naar huis ‘moeten’. Toch ook wel blij mee ivm mijn nieuwe baan. 8 oktober had ik proeflessen op de Sr. Borgia School. 2 dagen daarna kreeg ik te horen dat ik aangenomen was. Erg leuk. Seaside Nature Park was ook erg leuk, maar ik miste het lesgeven wel. Ik sta nu 5 dagen in de week voor een groep 7. Een erg drukke, bewerkelijke groep. Eerst heel erg wennen van beide kanten, maar stapje voor stapje zien we wel vooruitgang. Soms wel erg lastig. Het is zelfs nog best een verschil met Statia. Ik had verwacht dat het daar pittiger zou zijn, maar toch gaat het hier ook niet altijd even makkelijk. Maar daar moeten we altijd maar even overheen denken en toch vol blijven houden ;-]. Ik herhaal nu even wat mensen hier tegen me blijven zeggen haha.

Naast het drukke werken, proberen we af en toe toch ook echt wel leuke dingen te doen. Zo zijn we met Jan en Janita een dagje wezen eiland hoppen naar Anguilla. Een ‘klein’ eilandje hier verder op. Erg mooi eiland ook. Met de boot kun je daarheen in 30 min. Daar hadden we een auto gehuurd om toch zelf rond te kunnen toeren. Het is een Engels eiland, dus ook de auto’s rijden daar aan de linker kant….. succes Max…… was onze reactie. Dus Max moest het doen. Het ging best goed moet ik zeggen, af en toe was het alleen Janita die rustig zei, ‘Pas op Max, je rijdt aan de verkeerde kant en daar rijd een auto’. Waarop Max heel nuchter zei; ‘oh ja’. Dus dat ging lekker haha. Maar toch geen gekke dingen en we hebben veel kunnen zien. H et eiland staat bekend om de mooie stranden. Dat was ook echt zo. We hebben lekker gezwommen en gesnorkeld. Verder het hele eiland rond gereden om alles te zien. En natuurlijk ook alle bouwwerken afgeweest, want Jan en Max kunnen daar natuurlijk niet zijn geweest zonder alle kranen e.d. te hebben bekeken ;p.

In november kregen we weer visite. Rianne en Gerdie kwamen gezellig op bezoek. Erg gezellig om hun weer te zien en bij te kletsen. Eerste reactie van Rianne blijft me ook bij ‘Het is hier zooooo warm, niet normaal meer’. Ja Rianne welkom in de Caribbean haha. Toch hebben ze er wel van genoten, want ze waren bruiner toen ze hier weggingen dan dat ik ben en ik doe er al een jaar over haha. Tussendoor lekker in de jacuzzi relaxen, gezellig uit eten geweest en toch proberen om ze wat van het eiland te laten zien. Ze konden overdag mooi zelf hun gang gaan. Ze maakten gebruik van mijn auto. Is toch wel handig als je zelf moet werken en dat ze dan toch hun gang kunnen gaan. Na 5 dagen gingen ze hier weer weg en nog even lekker een weekje naar Cuaracao. Jammer dat de tijd weer zo snel ging, maar nu konden we elkaar uitzwaaien en zeggen dat we elkaar over een paar weken zouden zien ;-].

In december zijn we zelf ook nog even weggeweest. We hadden een weekendje eiland hoppen naar St. Barths gepland. Dat eiland ligt hier 10 min verder op. Ik heb me over laten halen en zijn toch maar met het vliegtuig gegaan ipv met de boot. Toen ik dat vertelde aan Bobbie, meisje dat ik bijles geef, was haar reactie; Jaaaaaa leuk dat is echt vet eng joh die landing. En bedankt Bobbie. Toch nog even haar naam genoemd in het vliegtuig, want ze had toch wel lichtelijk gelijk haha. Het lijkt net of je tegen een berg opvliegt, dan opeens vlieg je over een rotonde [heeeeel erg laag] en dan neem je een duik naar beneden en land je in een dal. Nou dat was echt even zweten. Maar voor Klariena vast weer een reden om nog ff terug te komen hahaha. Ondertussen wel een erg leuk weekend gehad. We hebben veel gedaan. Het is een ontzettend mooi, net eiland. Wel duur toch relatief, soms moesten we even au zeggen ;-]. We hadden ook daar een auto gehuurd en daar lekker rond gereden, lekker uiteten [ nou ja late lunch]. Echt even relaxen na drukke weken op het werk. We kunnen terug kijken op een geslaagd eiland hoppen haha.

Nu dus weer bedenken wat ons volgende eiland wordt om naar toe te hoppen ;p. Maar nu eerst vliegen we naar Nederland over 2 uur. Hebben er allebei erg veel zin in. Tot in Nederland allemaal.

• 14 December 2012 - 17:14

Ankie Hoekman:

Hoi Heleen en Max,
    leuk dit berichtje nog even te lezen. Goede vlucht en toto zaterdag. Leuk om jullie weer te zien.

• 14 December 2012 - 17:14

Ankie Hoekman:

Hoi Heleen en Max,

• 15 December 2012 - 08:43

Jolanda, Henk, Harmen, Thijs En Sophie:

Heerlijk zo'n berichtje op jullie valreep.... Begrijpelijk dat je niet elke week zo'n spectaculair verhaal weet te delen, wanneer je daar (net als hier) normaal werkt enz.
    Hopenlijk hebben jullie een goede vlucht gehad en gaan nu zeker genieten van iedereen hier om je heen. Fijn om de Kerstdagen weer in Nederland bij familie te viren. Geniet van het "heerlijke Hollandse weer" :) en heb een fantastische tijd weer hier.
    Wie weet treffen we elkaar weer een keer bij school!