De eerste maanden op St. Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu De eerste maanden op St. Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu

De eerste maanden op St. Maarten

Blijf op de hoogte en volg Max en Heleen

22 September 2012 | Nederland, Amsterdam

Het is alweer een tijdje geleden dat we een verhaal hadden geplaatst op waarbenjij.nu. Dat werd ons ook regelmatig verteld, dus weer aan een verhaal begonnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al eerder een verhaal had gemaakt, maar die vond ik zelf best saai, dus uiteindelijk niet geplaatst. Bij deze zal ik het nog een keer proberen ;-)

Het is heel apart, maar eigenlijk leef je zo weer verder op een ander eiland. De stap van Nederland naar Statia was groter dan de stap van Statia naar St. Maarten. Al hoewel is het nog steeds genieten van alle verschillende dingen die hier te doen zijn.Wit strand (dat kennen we niet van Statia ;-)), leuke restaurants, bezienswaardigheden, etc. Vooral de eerste keer dat ik met de meiden ging shoppen. Elke keer zeggen Nikki en Janita nog steeds als ik weer iets aan heb, dat ze nog niet hebben gezien: Heb jij dat toen ook gekocht??? Euhm ja ik had best veel eigenlijk haha. Maar het was ook al zooo lang geleden dat ik een normale winkel van binnen had gezien :P
Daarnaast moeten we ook wel eerlijk toegeven dat we Statia nog wel eens missen. Niet zo zeer dat we weer terug willen, maar we kijken wel terug op een super mooie tijd daar.

Verder gaat hier het leven gewoon weer verder. Werken en in het weekend leuke dingen doen.
Bij MNO zijn er op dit moment wat veranderingen gaande. Max begon hier als uitvoerder op een project, waarbij ze de infrastructuur (riolering, aanleggen van wegen, kabels/leidingen, etc) bij een nieuwe school aan moeten leggen.
Door de veranderingen is Max momenteel geen uitvoerder meer, maar zit hij meer op kantoor. Hij houdt zich nu bezig met calculatie van nieuwe projecten en de yard (werkplaats van MNO). Een nieuwe uitdaging, nog wel wennen, maar het gaat verder prima. Max heeft daarnaast ook nog een contractverlenging aangeboden gekregen, waar we ja op hebben gezegd. We blijven dus nog tot augustus volgend jaar in de Caribean. Of dat St. Maarten blijft, is wel de bedoeling, maar nog niet 100% zeker. Dat zal moeten uitwijzen. We zijn daar inmiddels al aan gewend, dus raken daar niet meer van in de stress ;-)
Bij mij op het werk gaat het ook prima. Ik ben op het moment druk bezig met het opzetten van projecten voor scholen en daarnaast nog met een project voor toeristen. Wel onderwijs gerelateerd allebei. Erg leuk om te doen. Het eerste project willen we eigenlijk wel voor de start van het hoogseizoen af hebben (begin november). Vind dat best nog wel spannend. Er zit veel werk in, maar het moet natuurlijk ook wel aanslaan. Het voordeel van het werken op een grote paardenmanege is, dat ik elke week nu samen met Janita paardrijles neem. Was volgens mn baas een leuk idee en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Daarnaast begin ik vanaf volgende week met bijlessen voor Nederlandse kinderen. Ik mis het onderwijs toch best wel.
Ik heb ondertussen ook bij scholen gesolliciteerd, maar zoals het gaat in de Caribbean, het is afwachten op antwoord. Het komt vanzelf goed :D
Tot nu toe dus best weer veel veranderingen, maar alles gaat eigenlijk prima.

Zondag is Max’ enige vrije dag. Dan proberen we dus ook altijd leuke dingen te doen. Sinds we hier op het eiland zijn (en eigenlijk ook wel al toen we nog op Statia woonden) gaan we hier op St. Maarten veel om met Dennis en Nikki en Jan en Janita. Dat zijn twee collega’s van Max met hun vrouwen. Erg gezellig altijd. Veel nieuwe dingen (tenminste voor ons dan). Tot een paar weken geleden. Max en ik hebben hun toen ergens mee naar toe genomen dat zij nog niet kenden. Haha en dat terwijl ze hier al bijna twee jaar wonen. Hadden we toch goed gedaan vonden we zelf.
Aangezien ik op een park werk, waar je als toeristen paard kunt rijden, hebben we dat toen ook maar meteen gedaan. Erg leuk en ook erg mooi. Met de paarden maak je een toer door de bergen en langs de zee. Aan het einde ga je met de paarden in de zee om te ‘zwemmen’. Echt heel gaaf om te doen. Al waren de jongens aan het einde misschien minder blij ;-) Kortom veel nieuwe leuke dingen hier.

De visite is niet nieuw, dat krijgen we nog steeds :D Erg leuk! Al waren we al zo gewend aan het programma op Statia, dat we hier zomaar opeens een nieuwe programma moesten bedenken. Ohoh! Haha.
Op 31 juli kwamen, Irna en Erik met de kids aan. Iets waar ik echt naar uitkeek. Ik was er gewoon zenuwachtig van haha. Max stond me op de airport steeds uit te lachen. Maar goed, na lang wachten, (vond ik) kwamen ze toch door de deuren. Super blij! Vanaf dat moment veel gezelligheid. We hebben zoveel mogelijk proberen te laten zien van het eiland. Al hoewel je de kinderen al snel blij maakte met zon zee en strand :-). Op zondag zijn we wel even gaan kijken bij Sunset Beach. Dat is het strand bij de airport. De vliegtuigen komen daar heel laag over vliegen, omdat de landingsbaan daar vlak achter ligt (zie youtube). Irna en ik zijn met de kinderen midden op het strand gaan zitten. Om 11u kwam de grote 747 van KLM aangevlogen. Die vloog echt vlak over ons heen. Het gezicht van Niels, echt super. Daarnaast veel gelachen en gezelligheid gehad. Heerlijk om ze weer zo te zien. Helaas gaan 10 dagen dan ook heel erg snel en moesten we weer afscheid nemen. Met Irna afgesproken dat we er geen drama van zouden maken. Sorry Irna, misschien heb ik me niet zo aan de afspraak gehouden haha. Maar toch goed teken dat ik niet stond te springen dat ze weggingen ;-) We kunnen wel terug kijken op super leuke 10 dagen.
Daarna de draad weer gewoon opgepakt en op de zelfde middag gaan shoppen met Nikki en Janita. Misschien kwam het door wel dat mijn tas toch wel erg vol zat met nieuwe kleren ;-) Een leuke afleiding, maar misschien niet zo’n leuke afleiding voor onze portemonnee.

Op 8 september kwam toen alweer het volgende bezoek. Toen heb ik Marcella en Klariena van het vliegveld afgehaald. Een leuk weerzien ook weer! Max kon het niet redden, die was nog druk aan het werk. Dus na een kopje koffie op de airport naar Max werk gereden. Dat hadden we beter niet kunnen doen, want daarna werd Max niet meer serieus genomen haha. Nog wel een mooie foto van Max aan het werk, maar dat was op het strand…
Helaas moest ik wel gewoon een paar dagen aan het werk, dus moesten ze zich ook even zelf vermaken, maar volgens mij is dat wel gelukt.
Op maandag kregen we opeens het leuke idee om een dagje naar Statia te boeken. Dat hebben we op woensdag dus gedaan. Voor hun heel leuk om alles te zien daar. Voor mij ook wel een apart gevoel om daar weer terug te zijn. Het voelde in ieder geval best goed :D Helaas kon Max niet mee. Maar Max kon aan het einde van de dag wel heel veel knuffels en kusjes ontvangen van iedereen die dat had doorgegeven aan mij om te doen haha. Eigenlijk is Statia best klein, want in een dag heb ik ze zo ongeveer het hele eiland laten zien. Op de quil en coracora (weet nog steeds niet hoe ik dat moet schrijven) zijn we niet geweest. We hadden die dag een auto van MNO geleend en daarmee was het niet een goed idee om daar allemaal heen te rijden, maar goed verder hebben ze wel veel kunnen zien.
Ik heb ze de school ook nog laten zien. Ik had niemand verteld dat ik zou komen, maar dat was al snel bekend. Ik kreeg zelfs telefoontjes: “He ik hoorde dat je op het eiland bent, zullen we nog even afspreken?” De tamtam ging snel haha.
Op school was het een leuk weerzien met de collega’s. Mijn klassenassistent van vorig jaar nam me mee naar mn eigen klas. Ze stond in de deuropening en vertelde de kinderen dat er iemand was die hun graag wilde zien. Op dat moment kwam ik de hoek omgelopen. Alle kinderen sprongen op van hun stoel en renden naar de deuropening om te knuffelen. Wat een heerlijk gevoel was dat (alhoewel ik bijna omviel). Maar vond het echt een super leuke reactie. Ik heb nog even met ze gekletst en toen toch maar weggegaan, zodat ze verder konden gaan met de les. Sorry teacher Dennis voor het storen van de les haha.
Daarnaast natuurlijk ook nog bij Geer gegeten en gedronken en lekker bij Mazinga gezeten. Heel erg leuk om iedereen weer te zien en ook heel erg leuk om toch ‘ons leven’ van Statia te kunnen laten zien aan Marcella en Klarienea.
Donderdag gingen we naar Pinel Island. Oh nee toch niet hahahaha. We hadden onze zwemspullen meegenomen naar Statia. ‘s Ochtends zeiden we nog tegen elkaar niet vergeten, maar ja het was wel duidelijk. We stapten terug in het vliegtuig en oeps de tas vergeten. Aangezien daar de handdoeken in zaten + zwemkleden werd Pinel Island niets meer.

13 september heb ik op St. Maarten mijn 27e verjaardag gevierd. Erg apart om daar te doen, maar toch een leuke dag gehad. Vanuit NL veel kaartjes gehad + veel leuke boeken gekregen. Ik zou hier nog wel 2 jaar kunnen blijven om al die boeken uit te krijgen ;-) Maar wel erg leuk dat iedereen zo aan me gedacht had. Ook om de leuke kaartjes te lezen. Van Ank en Arnoud had ik zelfs filmpjes gekregen met persoonlijke boodschappen van het hele gezin. Zelfs Eva haha. Erg bijzonder allemaal.
‘s Avonds zijn we nog met vrienden gezellig uit eten geweest. Kortom erg gezellig gehad.
De volgende dag moesten ook Klariena en Marcella weer weg. Erg jammer, maar ook hier kunnen we weer terug kijken op een leuke vakantie. Het wordt al bijna cliché, maar toch is het zo haha.

Deze week stond in het teken van het weggaan van Dennis en Nikki. Zij vertrekken weer naar Nederland. Erg jammer, want het was erg gezellig met ze. Ze hebben ons veel meegenomen overal naar toe om alles te leren kennen. Maar zij gaan dus weer terug naar Nederland. Wie weet schrijf ik nog een keer een verhaal over hun dat ze op visite zijn gekomen ;-) Haha grapje Nikki :P
Wij zullen nu naar hun huis verhuizen. Dan hoeven we niet elke dag weer de berg over, maar zitten we iets meer centraal op het eiland.
We hebben weer wat foto’s op de site gezet. Zie link hieronder. We moeten eerlijk toegeven dat we niet meer zo goed zijn in het maken van foto’s. Het zijn er dus niet zoveel, maar misschien krijgen jullie dan toch wat indrukken over St. Maarten.

Sorry, het is een heel verhaal geworden, maar was inderdaad een hele tijd geleden dat we wat hadden geschreven.
Bij ons gaat het hier weer gewoon verder. Als we weer wat nieuws hebben of weer wat hebben meegemaakt, houden we jullie op de hoogte :D
Zoals het nu lijkt, komen we rond de 21e december voor een aantal weken naar NL. Hebben daar ook allebei wel zin in! Het duurt nog even, maar voor je het weet is dat ook weer zover, de tijd gaat best snel.

http://picasaweb.google.com/masteling
Er staan zowel oude foto’s als nieuwe foto’s op.

Tot het volgende verhaal.
Groeten vanuit St. Maarten

  • 22 September 2012 - 22:50

    Albert:

    Hoi Max en Heleen,

    Top dat jullie het nog altijd zo goed naar je zin hebben!

    We bellen binnenkort wel weer even via Skype!

    Groet Albert en Tamara

  • 22 September 2012 - 22:52

    Klariena:

    Hi jongens!
    Wat weer een mooi verhaal!!! Max ik ben erg benieuwd naar jouw dagboek hahaha
    Nee serieus ik heb het geweldig naar mn zin gehad, nogmaals bedankt!!!!!!
    Heleen succes met de sollicitatie s!!!! En niet te veel bij de spiegel staan hè; ) haha

    Have fun!!!!
    Dikke kus kla

  • 23 September 2012 - 04:02

    Marcella:

    Wat weer een mooi verhaal om te lezen! Nu weten we ook wat we hier kunnen vertellen ;)
    Ik zal snel de foto op facebook zetten waarop te zien is dat Max echt aan het werk is, haha!
    Tot over 80? nachtjes! Dan drinken we weer een borrel in 't schip!
    Xx marcella

  • 23 September 2012 - 09:25

    Janneke:

    Heey
    weer een super verhaal om te lezen.
    zo te zien hebben jullie het ook hier weer naar jullie zin!\\have fun!

    xx jans

  • 23 September 2012 - 12:21

    Janita:

    Hoi
    Ik ben bijna jaloers wanneer ik dat allemaal lees. Nee hoor, hier in Nederland is ook gewoon leuk.
    Hier gaat ook alles weer zijn gangetje. Pieter voor het eerst naar Meppel op de fiets. Hij gaat naar Terra Sport, heeft dus veel sport op school en vindt dat heel erg leuk. Morgen (maandag) krijgen ze zeilles. Lotte zit nu in de 2e en kan het goed bijbenen. Gelukkig. Verder is het hier gewoon druk. Volgende week woensdag gaat Johan 2 weken naar Libanon, dan mag ik het hier in mijn eentje redden, en ach dat lukt natuurlijk ook wel weer. Helaas moet ik dan wel extra vroeg op staan. Johan gaat er altijd als eerste uit met Lotte, rond zes uur, ik ga dan pas een uurtje later.
    En natuurlijk is iedereen hier druk met sport, trainen, paardrijden, voetballen en feestjes.

    Nog gefeliciteerd met je 27e verjaardag.
    Janita
    En de groetjes van Johan, Lotte en Pieter

  • 23 September 2012 - 15:10

    Carina:

    hee wat een leuk verhaal weer om te lezen. Lijkt me erg gezellig allemaal. Ik zie jullie in december!!

    XX Carina

  • 23 September 2012 - 19:09

    Wendy:

    He wat weer een mooi verhaal, goed om te lezen dat jullie het nog zo naar de zin hebben. Borrel met kerst lijkt me gezellig!! Xus

  • 23 September 2012 - 19:33

    Fenneke:

    Heerlijk om eens even weer een verhaal van jullie te lezen en absoluut niet saai! Voor jezelf begint het misschien een beetje 'gewoon' te worden, maar ik blijf graag op de hoogte en geniet er nog steeds van :) Wat fijn dat jullie het nog zo naar je zin hebben en dus ook besloten hebben langer te blijven, maar gelukkig komen jullie nog wel even deze kant op tussen door! Nou, veel plezier, werkse en genietse maar weer.
    Liefs Fen

  • 23 September 2012 - 21:43

    Rianne:

    Heeey!!

    Wat een super leuk verhaal weer :-) Het blijft erg leuk om te lezen!
    Tot over 6 weekjes, ik heb er zin in!!
    Tot dan!!

    Liefs, Rianne

  • 24 September 2012 - 20:38

    Gerdie:

    Heej,

    Weer een heel verhaal! Erg leuk om te lezen.
    Ben zeer benieuwd hoe het is om daar te zijn dus tot over een paar weekjes!

    Liefs Gerdie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Max en Heleen

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 42985

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2011 - 30 November -0001

Samen op reis

Landen bezocht: