Nog meer bezoek, gezelligheid en hard werken... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu Nog meer bezoek, gezelligheid en hard werken... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu

Nog meer bezoek, gezelligheid en hard werken...

Door: MaxenHeleen

Blijf op de hoogte en volg Max en Heleen

14 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

De dagen met Judith en Anke gingen erg snel voorbij en waren ook erg gezellig met veel lachmomenten. We hebben ontzettend veel gedaan. Op zaterdag hebben ze een rondleiding op het werk van Max gehad. Leuk dat ze daar nu ook een idee van kregen. En op zondag een hele tour gedaan op het eiland. Ben je toch wel een hele dag mee bezig ;-) We kwamen zelfs op plekken waar ik nog nooit was geweest. Ook leuk!! Ze waren vooral helemaal onder de indruk van al die auto’s die aan de kant van de weg staan met daarin groeiende planten. Zelfs nog een keer helemaal voor om gereden om daar toch wel minstens tig plaatjes van te schieten :P Het is ook wel een erg leuk gezicht. Oh auto doet het niet meer…. Plant hem maar aan de kant van de weg, misschien komen er nog mooie bloemen uit… beetje dat idee. Ook zijn ze nog even een moment bij mij in de klas geweest als ‘leesmoeder’. Erg leuk om ze zo te zien zitten met mijn kinderen in de Nederlandse boeken… Voor de rest heerlijk aan het strand gelegen en lekker uiteten geweest en borreltjes gedronken met collega’s. Ook voor ons (naast het werk) toch een vakantie gevoel. Zoals ik net ook al schreef, ging het super snel voorbij en gingen ze weg uit Statia om nog even St. Maarten te bewonderen.

De zondagen erna waren we druk met onze duikcursus. De eerste week ging het bij mij niet zo flexibel, maar Marieke (eigenaresse van de school) heeft me even wat moed ingepraat en precies uitgelegd wat ik moest doen bij bepaalde oefeningen. En ja hoor… ik kon samen met de duikinstructeur een vreugdedans onder water doen. Was echt gaaf.. Met Max ging het zoals de andere keren weer gewoon prima, nergens moeilijkheden mee.. De eerste ‘duiken’ waren gewoon oefeningen onder water. Toen we de oefeningen onder water hadden afgerond, gingen we echt duiken. Lekker rondzwemmen en af en toe hier en daar een oefening. Echt mooi wat je allemaal ziet. Zelfs een haai gezien. Al had ik eerst toch niet door wat de instructeur allemaal aan het doen was. Hij zat maar de hele tijd met zn hand boven het hoofd… later bleek dus dat hij een vin van een haai nadeed. Hahaha… heb de haai nog wel even kunnen zien gelukkig. Voor de rest zie je dan super mooie vissen en zo apart dat je daar tussen zwemt.

Het Paasweekend hebben we hier ook goed gevierd. Een week van te voren gaan alle lokale mensen al naar het strand om daar een plekje af te zetten. Daar willen zij dan de dagen van Pasen bivakkeren. En het was ook zo, overal stonden tenten met eten en muziek. Was leuk om allemaal te zien. Daar hebben wij dus ook nog wel wat tijd doorgebracht. We hadden kaartjes gekocht voor een ontbijt. Dus op 2e paasdag konden we lekker ontbijten. Het duurde verschrikkelijk lang en na het lange wachten zeiden de mensen ook nog tegen elkaar: “dit is voor die twee witte mensen daar”. Oke.. zo voelt dat dus ;-) Wel beetje apart..

Het weekend na Pasen zijn Max en ik gezellig met z’n tweetjes naar St. Maarten geweest. Het was echt heerlijk relaxed. Naast dat St. Maarten heel relaxed is, is het ook heel erg handig. Zo was Max z’n zonnebril kapot gegaan. Op Statia hebben ze geen opticien, dus dat konden we mooi op St. Maarten even doen. Goed geregeld, wij op een terrasje wachten tot de bril weer gemaakt was. Gelukkig was dat allemaal gelukt, want het is toch wel prettiger om hier een zonnebril te hebben.
We hadden van te voren afgesproken dat ik niet zou gaan winkelen. Toch kon ik Max nog overhalen om wel naar de FlipFlopShop te gaan. Een winkel met alleeeeen maar slippers. Die kon ik toch echt niet overslaan. Erg mooie slippers gekocht en heb er trots mee gelopen. Wel jammer dat toen we de volgende dag het vliegtuig uitstapten mijn hak er onder weg viel. Hmm nu zijn mn slippers in Nederland bij de hakkebar, want ook dat hebben ze hier niet:P
We zijn (maar)twee dagen op St. Maarten geweest, maar hebben ons prima vermaakt.

27 april kwamen Adrie en Jeanette (ouders van Max) bij ons. Erg leuk om ze weer te zien. We hebben veel gedaan en ook erg mooi weer gehad of niet Adrie ;-) We hebben besloten dat het nu niet meer geloofwaardig overkomt dat we altijd opschrijven dat het zo’n mooi weer is. Elke dag hadden we regen, en soms ook heeeel erg veel. Maar ja moet toch eerlijk zeggen, dat als ik dit nu type het zonnetje weer erg mooi schijnt…
De eerste dag hebben Adrie en Jeanette een rondleiding gehad op het werk van Max. Vervolgens heeft Adrie zelf ook nog een ochtend meegewerkt. Tja.. dat kunnen ze dan toch weer niet laten he :D Maar leuk dat ze zo toch heel goed konden meekrijgen wat het werk van Max ongeveer inhoud.
Verder hebben we vooral veel gezelligheid gehad met actieve bezigheden en lekker relaxen op het strand. We hebben ze ook heel actief zelf the Quill opgestuurd :D Na een paar keer deze te hebben bewandeld, kennen we het wel van binnen en moedigen we anderen graag aan om het te gaan beklimmen. Eenmaal thuis hadden ze dan wel een lekkere lunch verdiend, mijn aandeel in het actieve..

Op 2 mei was Max jarig. Dat hebben we hier dus samen kunnen vieren. Max moest overdag gewoon aan het werk, maar nam wel even tijd voor de gemaakte appeltaart (wat hij zijn moeder toch vriendelijk had opgedragen om dit wel voor hem te maken). S’ avonds lekker uiteten geweest. De week ging verder erg snel weer voorbij en moesten we ze weer uitzwaaien op het vliegveld van Statia. Blijft toch dan weer een raar gevoel…

Deze afgelopen week kom je dan weer in het ritme en bestaat het weer gewoon uit werken en werken. Max heeft nog 2,5 week om het werk hier op te leveren. De tijd gaat erg snel. Nog steeds denken ze dat het kan lukken en zie ik nog lachende gezichten tussendoor en wordt er heeeeeeel veeeeeel over het werk gepraat, dus als het nou nog niet goed komt… . Ik had Max voor zijn verjaardag een verrekijker gegeven, om recreatief te gebruiken…dacht ik… Maar zo op zondag wordt het ook nog wel gebruikt om te kijken wat er eigenlijk op het werk gebeurd. We wonen ‘vlakbij’ het werk, je kunt het met de verrekijker toch goed zien en dan zie je opeens toch wel dingen gebeuren (door de verrekijker) die eigenlijk niet zouden moeten gebeuren.. Toch leuk dat je bepaalde dingen dan nog net voor kan zijn..

Gisteren (zondag) hebben we onze Duikcursus afgerond. We hebben nu officieel onze PADI gehaald. We hebben echt een super mooie laatste duik gehad. Toen we onder water kwamen, zagen we een school met ongelooflijk veel vissen. Volgens de instructeur ging ik te snel naar beneden, maar ik was alleen maar bezig om op de bodem te belanden en niet tussen die vissen te zitten (waarom deed ik ook alweer die cursus??) Onderwater hebben we erg veel gezien, een grote rog, barracuda’s, kreeften en heel veel NEMO vissen.. Iedereen was het er over eens, het was een super duik. Na de duik nog het ‘theorie examen’ en we konden een biertje drinken op onze PADI. Met z’n allen nog wat gegeten om het te vieren en toen was het weekend alweer voorbij.

De werkweek begint weer en voor ons allebei druk. Max bezig met het afronden van het project. Ik bezig met het afronden van mijn school/klas.
Midden juni (exacte datum is nog niet bekend) verhuizen wij naar St. Maarten. Max gaat daar werken op een project: aanleg van infrastructuur rond een nieuwe school. Dit project zal tot augustus/september duren. Daarna weten we nog niet precies wat er gaat komen en wachten we gewoon af…
Maar nu eerst nog een maandje genieten op Statia. Donderdag komen Wendy en Feddrik en 25 mei komen pap en mam nog gezellig bij ons, kortom eerst nog even hier genieten dus.

We hebben foto’s gezet op PICASA. De linker hieronder kun je er voor gebruiken.. als het niet werkt even kopieren en plakken. We zullen proberen de foto’s beetje bij te houden…

http://picasaweb.google.com/masteling

  • 14 Mei 2012 - 04:26

    Jolanda:

    Tjonge aan bezoek hebben jullie niet te klagen...iedereen wil graag komen kijken hoe jullie leventje reilt en zeilt haha..GEWELDIG!!!! Zo vliegt de tijd snel voorbij.
    Nog 11 dagen dus en dan komen je ouders Heleen...heerlijk om ze weer te zien lijkt me. Geniet overal van, wij genieten vervolgens wel weer van je uitgebreide verslag! Heerlijk om te lezen.

  • 14 Mei 2012 - 05:25

    Janneke:

    Hoi Heleen en max,

    Wat een heel verhaal heb je weer geschreven.. als ik het lees wordt ik toch zwaar jaloers, met alle leuke dingen die jullie doen!! En dat heerlijke wéér!!
    Wat fijn zeg, dat er zoveel visite komt!
    Knap trouwens dat jullie de duik cursus gehaald hebben, ik heb het een keer gedaan maar tóen ik naar de bodem moest begon ik te hyperventileren.. niks voor mij dus.
    Nou max succes met het afronden van het project en Heleen jij op school!

    Liefs janneke

  • 14 Mei 2012 - 10:38

    Rianne:

    Heey!!

    Wat een leuk verslag hebben jullie er weer van gemaakt, en erg leuk om jullie belevenissen elke keer weer te kunnen lezen :)
    Gefeliciteerd met jullie padi, knap gedaan!!
    Geniet van al het bezoek dat nog komt!! Zal jullie foto's even bekijken, ben erg benieuwd!!

    Liefs xxx

  • 14 Mei 2012 - 17:21

    Fenneke:

    Volgens mijn vermaken jullie je prima, fijn om te lezen! Ook leuk dat jullie lekker veel bezoek hebben gehad en nog krijgen. Kun je mooi weer naar uitkijken. Mooie foto's ook! Veel plezier de komende weken en geniet er lekker van als Wen en Fedrick en je ouders komen!
    Liefs

  • 15 Mei 2012 - 21:58

    Petra:

    Hallo daar, ben jaloers op het zonnetje wat altijd maar zo lekker bij jullie schijnt, hier is het nog steeds koud brrrr.

    Leuke verhalen Heleen, je kan het mooi vertellen, leuk om te lezen.

    Veel plezier nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Max en Heleen

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 42985

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2011 - 30 November -0001

Samen op reis

Landen bezocht: