Bye bye Statia, hello St. Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu Bye bye Statia, hello St. Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu

Bye bye Statia, hello St. Maarten

Door: MaxenHeleen

Blijf op de hoogte en volg Max en Heleen

27 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

De laatste tijd op Statia is erg snel gegaan. We hebben het vooral afgesloten met nog meer bezoek ;-)

Eerst kwamen Wendy en Feddrik gezellig op bezoek. Ze kwamen op Hemelvaartsdag aan. Als ik het zo type, is die tijd erg snel gegaan. We hebben in de 5 dagen dat ze hier waren, geprobeerd om ze het eiland te laten zien. Volgens ons is dat aardig gelukt. We hebben veel gedaan. De eerste avond zijn we, zoals we dat bij alle bezoek deden, even bij Geer en Hennie in de Fruittree gaan eten. Een lekker ‘Nederlands’ restaurantje. De volgende dag rondje eiland gedaan met de auto, ook zoals we bij iedereen deden haha. Dit keer zijn we ook maar weer de uitdaging aangegaan om een quad te huren. En dit keer ging het, ongelooflijk maar waar, helemaal goed. Geen kapotte quads en alleen maar lekker rondcrossen. Wendy en ik mochten het eerst even proberen. Maar daarna was het toch echt wel weer de beurt aan de jongens om te gaan. Bij cora cora waren er heel veel dieren. Max wilde graag de koeien aanjagen op de quad. Dat leek me niet erg verstandig en zei dus: Neeeeeee. Op dat moment keek ik naast mij en ja hoor daar gingen Wendy en Feddrik op de quad dwars door de kudde koeien heen. Tja was te verwachten natuurlijk. Max dacht tja dan mag ik ook en daar gingen we dus alsnog haha.. Het is gewoon heel apart om dat zo te zien. Je bent in een stukje natuur tussen de koeien, geiten, ezels etc. en je rijdt daar gewoon met je quad tussendoor…
Op zondag hebben we een meiden/jongens dagje gehad. De jongens gingen duiken. Feddrik had al een keer zijn PADI gehaald en mocht dus in principe duiken. Tja als je dan nog een keer de kans hebt… Wendy en ik hebben toen lekker rond getoerd op de quad en daarna lekker de zee in gegaan. Nou ja lekker… we hadden allebei eigenlijk geen zin, maar moesten toch van onszelf :P Maandag en dinsdag moesten Max en ik natuurlijk weer gewoon aan het werk, dus hebben ze zichzelf vermaakt. Wel sportief hoor die twee ;-) Quill, Venus bay (tussen 11 en 1 uur, terwijl ik nog zo had gezegd dat niet te doen :P) en zelfs nog een museum haha.. Helaas gingen ze op dinsdagmiddag alweer naar St. Maarten. Het was erg leuk dat ze er waren en hebben veel gelachen.

De week erna was hectisch. Het was mijn laatste week op het werk, dus er moest veel geregeld worden. Toch gek idee om zo opeens weer te stoppen met de klas. We hebben een erg leuk afscheid gehad. Samen met de kinderen gegeten en film gekeken.
Toch niet helemaal een afscheid, want de rapporten e.d. wilde ik toch nog zelf schrijven ;-) De week erna dus nog maar weer even heen gegaan om dat allemaal op school weer in te leveren. Leuk om zo na een week de kids weer te zien en zo enthousiast zoals ze weer reageerden. Ga ze toch best missen :D

En toen op vrijdag was het eindelijk zover. Mn vader en moeder op het eiland. Wat was ik zenuwachtig of alles wel goed zou gaan :P Vooral na het leuke telefoontje van Feddrik die natuurlijk nog met Wendy op St. Maarten was! “He je ouders zouden toch om 11u landen? Ze zijn er nog niet hoor. Weet niet of ze het achter de douane allemaal wel begrijpen.” En toen een reactie van stress, waarop Feddrik zei: “Grapje, we hebben al gezellig met ze koffie gedronken en zitten nu in het vliegtuig naar Statia.” En bedankt Feddrik haha.
Maar om half 2 kwamen ze dan toch aan op Statia. Een erg leuk weerzien. Mn vader bij Max in de auto en ik met mn moeder. Mn moeder kon alleen niet stoppen met lachen, zo grappig vond ze al die wegen, dieren, huizen enzo. Haha. Leuk. Daarna zoals gewoonlijk ergens wat gedronken en ’s avonds wat gegeten bij de fruittree. Toch maar niet afstappen van onze normale bezigheden :P.
De 10 dagen dat ze er waren, was erg leuk. We hebben veel gedaan. We hebben alles bezichtigd, wat er op het eiland te zien was. Ben met mn vader the quill opgeweest (volgens mij was ik nog meer vermoeid dan mn vader haha) en lekker in de bergen gewandeld met beide ouders. Het was erg leuk om te zien hoe mn ouders zich vermaakten. En ook wij natuurlijk. Elke ochtend relaxed om daarna de dag te beginnen.
Door de weeks hebben we bedacht, nou ja eigenlijk meer mn vader, dat we samen nog een nachtje en dag naar St. Maarten zouden gaan. We zijn op zaterdag gegaan, zodat we op zondag meer tijd hadden voor het afscheid. Lekker nog even uiteten en een nachtje in een hotel. De volgende ochtend nog een ontbijt en toen was helaas al weer zover. We hebben papa en mama naar het vliegveld gebracht. Dan ben je wel weer erg snel gewend om ze om je heen te hebben en dat maakt het afscheid er niet echt leuk op! Toch konden we terugkijken op een super leuke tijd. Nadat pap en mam door de douane gegaan zijn, zijn wij naar het ‘bekende’ strandje gegaan bij het vliegveld. Zo hebben we ze goed kunnen uitzwaaien!

Wij hadden nog een extra nachtje op St. Maarten. De volgende ochtend konden Max en ik allebei naar het nieuwe werk op St. Maarten. Max is natuurlijk gewoon naar MNO gegaan en ik ben gaan kijken bij Seaside Nature Park (daar is ook een site van te vinden op internet). Na een leuk gesprek ben ik daar aangenomen en zo gingen we allebei weer terug naar Statia met het idee dat we over een maandje allebei op St. Maarten aan het werk zouden gaan.

De weken erna kon ik lekker genieten van de vakantie, maar voor Max was het af en toe toch wel even stressen om het werk af te maken. Helemaal is het niet af, maar toch is het grootste gedeelte nu klaar. Gelukkig maar!
De laatste avond op Statia hebben we een gezellige afscheidsborrel gehad. Met mensen die we hebben leren kennen op het eiland hebben we lekker een borreltje gedronken en later op de avond zelfs nog karaoke gedaan. Wij hadden natuurlijk de feestweek gemist, dus hebben Max en ik zelf maar even de vrijdagavond over gedaan en de liedjes, die de meesten van jullie wel in de tent hebben gehoord, met de karaoke meegezongen. Het was een erg leuke afsluiting van de afgelopen 8/9 maanden. Toch een lange tijd daar gezeten en dan opeens is het weer afgelopen. We kijken wel terug op een erg leuke tijd! En nu dus weer een nieuw avontuur!!

Afgelopen weekend zijn we naar Sint Maarten gegaan. Vrijdagavond nog een keer in Win Air (voor even gelukkig de laatste keer!!!!! :p) en toen met al onze spullen naar ons nieuwe huis gegaan. Helaas ging dat allemaal niet zo soepeltjes, want niemand had een sleutel van ons nieuwe huis. Ook lekker ;-) De eerste avond hebben we dus geslapen in de questhouse van de directeur van MNO St. Maarten. Die wonen gelukkig vlak bij ons. Met al onze spullen dus op naar boven naar een huis (bedenk dat ze ergens boven op een berg wonen). We hadden natuurlijk niet voor een nachtje ingepakt, dus alle koffers moesten mee naar boven. De volgende dag had Max cursus. Niemand was meer in dat huis.. dus tja moest ik toch zelf met al die koffers weer naar beneden lopen, koffers in de auto, stukje verder naar boven op de berg rijden en daar de koffers weer uit de auto in het huis. En dus konden we vanaf zaterdagavond heerlijk genieten van ons huisje op St. Maarten. Op Statia was alles prima, maar hier was het toch wel echt even genieten. Eerst maar naar de supermarkt gegaan, wat vergeleken met Statia natuurlijk al MEGA is en lekker inkopen gedaan. Alles wat we de afgelopen tijd hadden gemist, in de kar gegooid en meegenomen ;-)
De zondag hebben we heerlijk niets gedaan. Lekker in huis, even ergens terrasje gezeten en weer op naar huis. Ook wel eens lekker na toch wel de ‘werk’drukte die we hadden gehad.
Maandag zijn we allebei begonnen met onze nieuwe baan. Het is ons beide prima bevallen. Hier op St. Maarten zullen we ons prima vermaken!!!

Ons adres op St. Maarten:

• 27 Juni 2012 - 02:33

Rianne:

Heey!!

Wat een super leuk verslag zeg! Veel dingen gedaan en beleefd, veel bezoek gehad. Genoten dus :-)
    En nu in St. Maarten, weer een nieuw avontuur! Daar zullen jullie het ook vast naar de zin krijgen, weer nieuwe belevenissen enzo opdoen. Bevalt jullie het werk goed tot nu toe?
    Heel veel plezier met alles, en tot mails!!

Liefs, xx

• 27 Juni 2012 - 05:45

Janita:

Wat gaat het snel eigenlijk. Nu al weer op Sint Maarten. Leuk. Wel heel bijzonder dat je ouders er waren. Zondag heeft Johan de foto's op de IPad gezet. En heb er natuurlijk een paar gezien. Leuk dat ze er waren, ook voor hun wel een avontuur. En kunnen ze er over meepraten. Bij ons is alles lekker rustig. Je kunt merken dat het tegen het eind loopt van het schooljaar, en dat de kinderen straks vakantie hebben. Pieter is nu naar Schiermonnikoog. Hij is net weggegaan. En dan nog een paar weekjes en dan is hij van de lagere school af. Hij gaat straks naar Terra Sport. Lijkt hem leuk. En Lotte moet nog 2 weekjes naar school. Bevalt je werk een beetje, wel heel wat anders dan voor de klas staan. Maar ook vast een leuke ervaring. Veel plezier en schrijf snel weer, leuk om te lezen hoe het je daar gaat. Groetjes van ons allen.

• 27 Juni 2012 - 06:16

Janneke:

leuk toch om steeds weer wat van jullie te lezen! jullie hebben weer veel dingen gedaan en beleefd..
    heel veel succes op ST.Maarten gaat vast ook goed komen daar!
    veel plezier en succes!

liefs xx

• 27 Juni 2012 - 07:31

Ankie :

heel veel woon-, leef- en werkplezier op St Maarten. Zo te lezen moet dat gaan lukken. En natuurlijk wachten op jullie eerstkomende bezoek.
    Groetjes

• 27 Juni 2012 - 08:33

Judith:

Leuk om te lezen! En om de plekken te herkennen ;-)
    Fijn dat de bezoekjes zo gezellig waren en jullie zo goed doen!

Heel veel succes/plezier en geluk op St. Maarten!
    liefs xx

• 27 Juni 2012 - 10:18

Wendy:

Heey, geniet van de luxe de komende tijd!! Heel veel plezier met jullie nieuwe uitdaging!!