eerste week samen met Max!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu eerste week samen met Max!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu

eerste week samen met Max!!!

Door: MaxenHeleen

Blijf op de hoogte en volg Max en Heleen

22 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hierbij ons eerste verslag.. Jaja ik op Statia ondertussen. Een hele happening de reis. De vlucht naar Sint Maarten was goed te doen. Maar toen ik eenmaal op Sint Maarten aankwam, kwam van iedereen de koffer op de band behalve van de mensen die naar een ander eiland nog door moesten. Ik had nog zo gevraagd op Schiphol of het zo allemaal goed was..en dat was het volgens hun..maar ja dat bleek dus niet zo te zijn. Op een gegeven moment kwamen ook de koffers van de andere mensen, maar mijn koffer was nergens te vinden. Ze zeiden dat het er gewoon niet was en dat ze mijn koffer dan wel na zouden sturen. Daar sta je dan.. Gelukkig was er Glen, toch nog iemand die behulpzaam was, die er van overtuigd was dat mijn koffer toch wel ergens moest zijn. Ik was ondertussen al door de gate om naar Statia (zo noemen ze hier Sint Eustatius) te gaan. Een half uur voordat ik moest vliegen, belde Glen dat hij mijn koffer, jaja, ergens op de landingsbaan had gevonden en dat hij die toch nog voor de vlucht had in kunnen checken. Ik ben nog nooit zooooo blij met iemand geweest haha.
Toen kon ik dus met dat kleine vliegtuigje geruststellend naar Statia gaan. Nou ja geruststellend, het waren 20 doodenge minuten;-) Dat is dus echt niets voor mij ben ik achtergekomen. Ik had het echt het idee dat we zo uit de lucht konden vallen. Maar eenmaal op het vliegveld geland, werd alles weer goed gemaakt, want ik zag Max al wachten.. ohhhh;-)
Eerst maar eens even het huis bekeken en toen het eiland rond gereden. Mijn eerste druk..wat een bende... Ik ben goed door elkaar geschud, want echt goede wegen zijn er ook niet.
Vervolgens nog even kennis gemaakt met de collega's, uit eten geweest en toen was ik toch echt wel bekaf.
De volgende dag moest Max weer aan het werk, ik moest mezelf vermaken. Even wennen zo alleen op een onbekend eiland. Maar goed, wat Wendy en Klariena kunnen dat kan ik ook, ik ging er alleen op uit:P Boodschappen doen en toen weer terug haha..
's Avonds gewoon lekker thuis gegeten, lekker Nederlands eten..
De dagen erna heb ik veel opgetrokken met twee vrouwen die hier op vakantie zijn bij de mannen. Is leuk dat zij er ook zijn. 's Middags lekker aan het strand en 's avonds weer thuis eten of nou ja wij zijn zo'n beetje elke keer uit eten geweest.
Ondertussen had ik al contact met een school, waar ik donderdag al op gesprek kon. Het gesprek verliep goed en vrijdag heb ik even een uurtje op school gekeken. Ik hoorde dat ik aangenomen werd, mits ik het hele jaar hier moest blijven. Dat zag ik niet echt zitten en heb gezegd dat ik dat liever niet wilde. Als Max weg gaat, ga ik ook. Ze gingen er mee akkoord, maar dat betekent wel dat wanneer ze iemand anders hebben gevonden dat ik dan weer weg moet. Nou ja dat is dan niet anders..
Maar dat betekent wel dat ik maandag hier mag beginnen in groep 6 op een basisschool, 5 dagen in de week. Lijkt me erg leuk. Voor de onderwijsmensen... wij mogen dan toch echt wel in onze handjes knijpen hoor met het onderwijs in NL. Ik zie het dan wel weer als een uitdaging om hier aan het werk te gaan. Ze hebben hier niet voor iedereen methodes en de toetsen worden zelf bedacht. Ik ben benieuwd.

Nu is het gelukkig weekend. Max heeft vanmorgen gewerkt en is nu gelukkig ook vrij. Gisteren al met alle collega's en vrouwen bier gedronken, daarna nog met een stel uit eten geweest, voor de mensen die hem kennen met Marcel de Boer en zijn vrouw. Was wel even gezellig. Nu zo naar het strand een biertje drinken op Irna dr verjaardag!!:D Als het niet daar kan, dan maar hier;-)

Morgen gaan we met een collega the quill beklimmen. Dat schijnt hier een mooie bergtocht te zijn.

Nou voor nu was dit het eerst. Ik zal volgende week proberen foto's te maken op het werk (klinkt net echt;-))Morgen zal ik foto's zetten op facebook.

spreek jullie later!!!

Liefs Heleen en de groeten van Max:P

  • 23 Oktober 2011 - 07:51

    Janneke:

    jemig wat een belevenis alweer dat vliegen! maar knap hoor! sta je daar alleen op zo'n vliegveld! Fijn zo behulpzame man! en wat fijn dat je al werk hebt! Beter meid! zo te horen vermaken jullie je daar wel! heel veel succes maandag!

    Liefs jans

  • 23 Oktober 2011 - 09:05

    Irna:

    Hoi zus hoe smaakte het biertje daar op het strand in het zonnige oord.
    Gelukkig hebben ze nu op statia zo een juf als jij. Wat zal het onderwijs daar verbeteren. hi hi.

    Ben benieuwd naar de foto´s van je berg tocht.

    Liefs Irna.

  • 23 Oktober 2011 - 09:59

    Esther:

    hey hallo, zo te lezen gaat het allemaal niet vanzelf, wat zal je blij zijn geweest toen je Max eenmaal in je viezier had! Gelukkig veilig en wel de bestemming bereikt (met koffer en al haha). Het avontuur begint goed!
    Ik hoop dat je het ontzettend naar je zin gaat hebben op de school waar je gaat lesgeven. Toch ook een uitdaging dat het allemaal niet zo gaat als in Nederland!

    Ben benieuwd naar de foto's van hoe het er daar allemaal uitziet.

    Groetjes Esther.

  • 23 Oktober 2011 - 10:48

    Rianne:

    Heey!

    Fijn om te lezen en horen dat je veilig bent aangekomen op Statia en bij Max!
    En gelijk al aan het werk, super toch?! Heel veel succes en plezier daaro, en ben erg benieuwd naar de 1e foto's :)
    Have fun samen!!!

    Liefs

  • 23 Oktober 2011 - 11:39

    Gerdie:

    Heej,

    Dus al een hele ervaring meegemaakt met dat vliegen, lijkt me verschrikkelijk als je daar dan alleen staat. Fijn dat je zo snel werk gevonden hebt! Succes op je eerste dag!

    Liefs Gerdie

  • 23 Oktober 2011 - 12:38

    Marcella:

    he bah, je koffer kwijt! Wat zul je je ongelukkig hebben gevoeld.
    Maar fijn om dan Max te zien op het vliegveld. Succes maandag op je werk!
    Ook ik ben benieuwd naar de foto's, we zullen ze wel zien verschijnen!

    have fun!
    liefs, Marcella

  • 23 Oktober 2011 - 13:07

    Carina:

    Heej,

    Fijn om te lezen dat je veilig bij Max bent.. Leuk dat je maandag al aan de slag kunt gaan op een school..

    Fijne bergtocht vandaag!!

    XX Carina

  • 23 Oktober 2011 - 15:11

    Klariena:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen bij max! En wat alweer een belevenissen hoe was het er alleen op uit voor de boodschsppen hihi ;) ik ben erg benieuwd naar de fotos! En succes maandag!!! Xx

  • 23 Oktober 2011 - 15:15

    Sanne:

    Wat geweldig om te lezen dat je goed bent aangekomen ( met koffer), heb wel ff aan je gedacht hoor tijdens je reis! Geniet er maar lekker van dat heb je wel verdiend! En succes op school, ik ben erg benieuwd hoe je het vindt, zet hem op!

    Liefs San.

  • 23 Oktober 2011 - 15:56

    Wendy:

    Wat een mooi verhaal!! Gelukkig kun je meteen aan het werk straks! Veel plezier en breng je nederlandse kennis maar eens in de praktijk! Gelukkig heb je je koffer terug! Lijkt me ook niet echt leuk, dat dat jou nou weer moet gebeuren!!
    Dikke kus en de groeten aan max!!

  • 23 Oktober 2011 - 19:27

    Jan Peter En Monique:

    Hey !
    Wat super dat je goed bent aangekomen!! Lekker gezellig met zn 2tjes nu!!
    Wij wenensen je heel veel succes morgen met je 1e werkdag!!

    Liefs JP en Monique

  • 24 Oktober 2011 - 14:35

    Fenneke:

    Heey,

    Leuk en fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Vast heerlijk om weer bij Max te zijn. Jeetje, wat een goed begin met die koffer. Gelukkig zijn er toch nog mensen op de wereld die een ander willen helpen. Ik denk dat het helemaal goed gaat komen op je werk juf Heleen! Veel succes en ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.

    Liefs Fen (ook voor Max, want die krijgt alleen maar groetjes :P)

  • 24 Oktober 2011 - 15:27

    Heleen:

    Hoe krijgen ze het nou weer voorelkaar om uitgerekend zóóó'n GROTE koffer kwijt te raken? Onnozel. Maar ik ben blij dat je veilig aan bent gekomen en dat je nu al werk hebt, geweldig!
    xxx Ida

  • 24 Oktober 2011 - 15:29

    Ida:

    Bovenstaande berichtje is dus NIET van Heleen, maar van een onoplettende Ida. Sorry. Hahaha.

  • 26 Oktober 2011 - 12:33

    Esther (beatrix):

    Hoi Heleen!
    Wat fijn te horen dat je goed bent aangekomen, een hele onderneming in je eentje!
    Heerlijk genieten van de biertjes en het strand lees ik, goed zo!
    Geniet er lekker van, en succes met werken! Dat zal wel even wennen zijn!!
    Liefs Esther

  • 27 Oktober 2011 - 12:23

    Ank :

    Ha Heleen,
    De eerste week zit erop. Je eerste werkweek loopt zelfs al weer ten einde. Wij zijn hier erg benieuwd naar de eerste foto's!!! We zijn ook wel een beetje jaloers op het woord STRAND!

    Liefs Ank en een kuffel en een box van Hannah.

  • 30 Oktober 2011 - 10:28

    Janita:

    De eerste volle week achter de rug. Hoe was het op school. Lukt het een beetje? Lijkt me toch wel heel spannend. Allemaal in het Engels en dan ook nog geheel anders dan dat je gewend was. Diinsdag hebben jullie natuurlijk feest, de koningin en Maxima en Alex op bezoek. Gaan jullie er nog iets aan doen op school? Wij gaan je de komende tijd volgen. Groetjes van de rest.

  • 30 Oktober 2011 - 16:22

    Rene Spaans:

    hey max en helleen
    wou ff laten weten dat ik juliie ook volg. zo te lezen een heel avontuur.

    groetjes rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Max en Heleen

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 43016

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2011 - 30 November -0001

Samen op reis

Landen bezocht: