Een dagje met de koningin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu Een dagje met de koningin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu

Een dagje met de koningin

Door: MaxenHeleen

Blijf op de hoogte en volg Max en Heleen

10 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Een nieuw stukje van ons vanuit Statia. 1,5 week later en toch goed nadenken over wat er allemaal gebeurd is in deze week. Ook al lijkt het alsof er niet zoveel gebeurd, toch is er al wel weer veel gebeurd. Jaja goed beschreven.
Vorig weekend hebben we eigenlijk niet zoveel cultureels gedaan. We hadden veel bedacht dat we zouden doen, toch uiteindelijk weer op het strand beland:D.
Voor dat we op het strand waren, heb ik eerst even mijn leerkrachtambities aan de kant gezet voor het kappersvak. Max moest naar de kapper: de tondeuse. Erg leuk allemaal, want ik had dat nog nooit gedaan. Van te voren een tactiek besproken, maar die was eigenlijk: doe je best maar, als het mislukt halen we een scheermes eroverheen. Dus toen toch maar begonnen. Al met al zag het er misschien niet heel gek uit. Maar toen we bij het strand kwamen, waren de meeste reacties: “Geeft niets, dat zie je over een paar weken niet meer” :S :P. Daar kon ik het dan mee doen haha. Maar goed verder was het gezellig hoor. Het is toch leuk om elkaar dan even te spreken.
Op zondagavond eten we bij Bruce. Dat is een Chinees, waar je erg goed kan eten. Maar naast dat je daar erg goed kan eten, kun je daar ’s avonds om 19.00uur ook Eredivisie voetbal kijken op de tv. Ik blijf natuurlijk Heleen, dus het voetbal op zondag kan eigenlijk niet gemist worden;-). Dus lekker onder het genot van een hapje en een drankje op de hoogte blijven van het voetbal in NL. Gelukkig ben ik niet de enige met die gedachte, al hoewel wel de enige vrouw volgens mij, want zo zit Bruce op zondagavond best wel vol met mensen die naar de tv kijken.

Max is door de weeks, en op zaterdag, druk aan het werk. Ze zijn bezig met de waterleidingen aan te leggen hier op het eiland. In NL zou zoiets met een ‘sneller’ tempo kunnen, maar hier gaat dat misschien niet zo snel. Natuurlijk is buiten werken met boven de 30 graden best warm. Maar ook met de materialen e.d. is er nog wel eens wat aan de hand. Maar toch werkt iedereen er heel erg hard aan om het werk op tijd af te krijgen. Het lijkt zo een heel kort stukje over het werk van Max, maar ja Max weet niets meer te vertellen…. Haha:P
Op school werken is nog steeds bijzonder. Volgens mij komt daar ook niet echt verandering in. Ik merk toch wel dat het erg zwaar kan zijn. Je bent constant bezig om de leerlingen rustig te houden. Wanneer er een klein dingetje gebeurd, staat de hele klas op de kop. Krijg ze dan allemaal maar weer rustig. Een hele opgave. Toch ook wel leuk dat de stoerste kinderen je aan het einde van de dag een knuffel komen geven. Ze hebben toch dan ook wel behoefte aan dat zachte.
Max heeft foto’s van zijn werk en van het werk op school op zijn facebook gezet. Het is heel moeilijk te beschrijven hoe het hier er uit ziet, met foto’s lukt dat dan weer beter. Vooral gericht op Max’ werk.
Vrijdag was de koningin hier op bezoek. Ja ja een hele happening (ook hier staan foto’s van op facebook). Een deel van MNO, de waterleidingen, mocht ’s ochtends niet aan het werk, omdat de koningin zou komen. Echt alles was afgezet. Ze hadden ook nog de moeite genomen om vlaggetjes op te hangen. Ook al zijn sommige Statianen anti Nederland, er waren toch ook wel Statianen die het stiekem allemaal wel leuk vonden. Dat kon je bijvoorbeeld zien aan de versierde tuinen en de auto’s die versierd waren met vlaggetjes e.d.
Met alle scholen zouden we ons opstellen om langs de kant van de weg te staan en te zwaaien naar de koningin en natuurlijk ook naar Prins Willem Allexander en Maxima. Na een tijd in de hitte te hebben gestaan, was het zover. De bus reed voorbij. Hard. We hadden nog net tijd om een hand op te steken. En dat was dat. Nou ja dat was de bedoeling. De koningin zou de sporthal openen. Niet alle kinderen mochten daarheen. Er was zelfs tegen mij, en de andere leerkrachten, gezegd dat we de vier liefste kinderen moesten kiezen. Zij mochten dan wel naar binnen in de hal om de opening mee te maken. Dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen en heb samen met mijn NL collega bedacht dat we dan wel zelf de andere kids mee zouden nemen. Dat werd ons niet echt in dank afgenomen, maar ja dat was dan maar onze eigen verantwoordelijkheid. Uiteindelijk super blij dat we dat gedaan hebben. De kinderen keken hun ogen uit. Oké, het was inderdaad niet erg makkelijk met juist die kinderen, maar toch hebben we ze wel iets moois kunnen geven. En natuurlijk stiekem onszelf ook:D.
Na een drukke ochtend, gingen Wanda en ik na werktijd naar Mazinga (de strandtent). We hadden wel een lekker drankje verdiend vonden wij. Toen we in de winkel stonden kwam daar opeens, jaja Fenneke, prinses Maxima binnen. Ze kwam even een cadeautje kopen voor de kinderen. Daar sta je dan met je goede gedrag. Haha normaal een grote mond, maar ik heb helemaal niets gezegd, behalve dan Hallo. Later verklaarde iedereen mij voor gek, maar ja het was nu eenmaal al gebeurd. Als ze de volgende keer komt, zal ik het anders aanpakken;-)
Omdat MNO, voor een deel, niet echt heel veel kon doen die dag, was Max op tijd vrij. Samen een extra vrije middag. Altijd leuk:D

Het weer was deze week helaas niet zo mooi. Nou ja het was wel warm hoor, maar het was zeer bewolkt. Ook toch wel veel onweer gehad. Dat gaat hier allemaal een beetje harder. Toch geen rieten dak, maar toch was ik super blij dat Max gewoon weer thuis was. Omdat het zo hard onweerde, was het bij ons achter ingeslagen. Weg stroom. Het wordt hier alleen al om 18.00u pikdonker. Dus zaten we hier heel gezellig in het donker, zonder stroom en dus ook zonder water. Gelukkig had ik de kaarsen van Mam en Arend-jan. Die toen maar heel gezellig aangestoken. (Sorry Arend-jan, maak je een nieuwe voor me??? Als ik dan in NL kom, neem ik die weer mee terug naar Statia, goed???) De volgende ochtend nog steeds geen stroom, lekker fris joh haha. Gelukkig ’s middags toen ik thuis kwam van het werk wel weer. Wat zijn we dan verwend zeg, heb ik wel gemerkt. Iedereen leeft hier gewoon door en wij Nederlanders raken weer in paniek. Maar goed, weer wat geleerd.
Dit was het dan eigenlijk wel weer voor 1,5 week. Toch best wel weer wat kunnen vertellen. Hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn zo.

Liefs van Max en Heleen
Oh ja, voor diegene die het adres de vorige keer niet hebben gelezen:
MNO Vervat Construction Site
t.a.v. Max en Heleen
Weg naar zeelandia
Sint Eustatius
Nederlandse Antillen

Telefoonnummers van hier (kun je ons beter op bereiken):
Max: +5995800887
Heleen: +5995863553

  • 10 November 2011 - 12:15

    Wendy:

    Heey!
    Supertof dat je Maxima hebt gezien! Haha zie je zo staan, leuk dat je de kinderen hebt meegenomen! Volgende keer uitgebreid verslag van max??

  • 10 November 2011 - 16:06

    Fenneke:

    Ik ben echt stik jaloers!!!! Wat superleuk dat je Maxima zomaar tegen kwam. En verder denk ik dat het ook een hele belevenis was, dat bezoekje. Ik zag op tv hoe de eilanden er mee bezig waren en reageerden op de komst van de Koningin. Lijkt me erg leuk om mee te maken!
    Alleen de liefste kinderen meenemen ....Welke pedagogen kennen ze daar?
    Goed van jullie dat jullie je eigen weg zijn gegaan!
    Ik verwacht trouwens nog wel een foto van Max kapsel!
    Veel plezier en succes weer de komende tijd, op jullie werk en verder ook.

    Veel liefs

  • 10 November 2011 - 16:15

    Judith:

    Leuk te lezen!!! hihi.
    Fijn om jullie te volgen!

    Liefs xx

  • 10 November 2011 - 16:18

    Marjolein:

    Erg leuk om jullie verhalen te lezen en zo voelt het alsof jullie ietsje dichterbij zijn!

  • 10 November 2011 - 17:45

    Rianne:

    Heey,

    Wat een erg leuk verslag weer! Heb op tv ook even de koningin gevolgd, dacht wie weet zie ik jullie dan ook wel, maar helaas heb jullie niet gezien :( Het zal vast een hele leuke belevenis geweest zijn, en dan sta je ook nog eens oog in oog met Maxima, haha leuk :) Zie je reactie al helemaal voor me, hihihi...... Denk dat ik hetzelfde gereageerd zal hebben hoor, dus geeft niks ;)
    Heb al wat foto's op facebook rond zien gaan, zag er erg leuk en mooi uit.
    Ben dan ook erg benieuwd naar de volgende foto's die we te zien krijgen, en natuurlijk jullie verdere belevenissen.

    Have fun samen!!

    xxx


  • 10 November 2011 - 20:06

    Marianne En Piet:

    hallo max en heleen
    leuk om jullie verslagen te lezen en fijn dat het goed gaat daar
    lekker weer daar, hier begint het al lweer koud te worden
    het gaat jullie goed

    groetjes uit nijeveen

  • 11 November 2011 - 13:05

    Erika:

    Leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven.

    Ik lees wel dat je voetbal hebt gekeken, maar hoe zit het met schaatsen? Heb je Sven wel gezien ;)


  • 11 November 2011 - 16:00

    Jolanda:

    nou schat, eindelijk een berichtje van ons...vandaag vieren we hier St. Maarten en gaan straks als het nog iets donkerder is weer langs de deur om maar zoveel mogelijk buit binnen te slepen hihi....Doen ze daar ook aan 11-november???? Of kennen ze dat principe niet? Sophie heeft een mooie lampion gemaakt van karton. En Thijs heeft een prachtige uil gemaakt en deze bevestigd op een blik van babyvoeding (wat een geweldig idee) En helaas Harmen (groep 7) heeft niets gemaakt, daar ziet henk Bouman niets in...toch spijtig! Ach voor Harmen maakte het dit keer niet zo gek veel uit, want die is nu met Henk mee naar de Arena voor de oefeninterland tegen Zwitserland (een lekker avondje uit!) Ach ja ook hier is voetbal toch echt niet weg te denken uit ons leven.... Harmen voetbalt momenteel 1x per week mee met de KNVB en ook Thijs vindt voetbal geweldig....Misschien Sophie later ook wel! Ik zit straks lekker alleen op de bank naar The Voice of Holland te kijken (ook niet verkeerd...hihi)

    Je maakt heel wat mee zo meid....leuk om te lezen...Vooral dat je oog in oog stond met prinses Maxima....en dan alleen maar gedag kunnen uitbregen hihi das nu ook wat! De volgende keer lul je haar de oren van het hoofd!!!!
    Hier gaat verder alles naar wens...het is nu echt herfst aan het worden hier, vorige week werd er hier en daar nog in een t-shirt gelopen maar vanaf deze week is dat verleden tijd, en hebben we eindelijk de winterjas weer aan mogen trekken.
    En dan te bedenken dat jullie gewoon lekker naar het strand kunnen gaan en van de zon genieten (ook niet slecht)

    Hou je taai en graag tot het volgende verslag!

    Liefs vanuit Nijeveen
    Henk, Jolanda, Harmen, Thijs en Sophie

  • 11 November 2011 - 22:06

    Carina:

    Hoi,

    Leuk jullie verhalen te lezen en dat alles goed is bij jullie daar in het verweggistan. leuke foto's staan op facebook zeg.

    Ben je nog ff naar Sint Maarten gegaan om Jan Smit te bewonderen?

    Liefs

  • 13 November 2011 - 12:42

    Janneke:

    zo he, je maakt nog is wat mee. leuk dat je maxima hebt gezien! jammer dat je dan niet weet wat je moet zeggen he, maar zal het zelfde gereageerd hebben denk ik.
    kijk alweer uit naar het volgende verhaal!
    Liefs xx

  • 13 November 2011 - 17:02

    Gerdie:

    Weer een erg leuk verslag. Ben nu ook wel benieuwd naar Max's z'n kapsel.
    Wat een systeem trouwens, 4 liefste kinderen mogen mee en de rest niet..Maar toch een leuke belevenis, de koningin op bezoek.
    En lekker trouwens dat onweer, ik zou niet weten waar ik het moest zoeken, vind het hier soms al doodeng.

    Groetjes!

  • 14 November 2011 - 20:43

    Miranda En Vester:

    Dag lieverds!

    Leuk om je verhaal te lezen, andere wereld he! Kunnen wij ons niet voorstellen hier in het koude kikkerlandje waar het al vriest! Kun je je en jullie je draai wat vinden? Ik hoop het! Denk aan je en hier is het straks alweer bedtijd (kwart voor 10)!

    lieve groet van ons!!!!

  • 15 November 2011 - 16:39

    Peter Ria:

    Hey Max en Heleen,

    Wat leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen en te horen hoe het jullie vergaat.
    Wat een avontuur maar wel heel erg leuk voor jullie zo samen...

    geniet ervan!
    Dikke kus van ons x

  • 15 November 2011 - 18:18

    Janita:

    Hey
    Leuk verslag. Ik zou de koningin ook wel bij de C1000 tegen willen komen... Gezellig een praatje maken... Je hebt het maar druk met school en strand, kinderen. Vast geen tijd om ons te missen hier in Nederland. Koud dat het is joh. Vanmorgen een uur met Miranda gelopen. Ik ben een paar daagjes vrij. Nog zoveel vakantiedagen. Morgen naar een vriendin in Kampen. Kom ik ook bijna nooit. Als zij vrij is moet ik werken en andersom. Gisteren mijn eerste herfst/kerststukje voor op tafel weer gemaakt. kaarsjes aan, gezellig maar weer. Helaas straks vergadering, zit liever met Johan op de bank....
    De groetjes van Johan, Lotte en Pieter

  • 19 November 2011 - 12:17

    Cristiaan En Marjon:

    Leuk om jullie verhalen te lezen, geniet er van! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Max en Heleen

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 42985

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2011 - 30 November -0001

Samen op reis

Landen bezocht: