Drukke werkweken, met eigenlijk niet veel nieuws. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu Drukke werkweken, met eigenlijk niet veel nieuws. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu

Drukke werkweken, met eigenlijk niet veel nieuws.

Door: MaxenHeleen

Blijf op de hoogte en volg Max en Heleen

23 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Van een aantal mensen hoorde ik dat het eigenlijk al best lang was geleden dat we een stukje hadden geschreven, dus mam en tantes bij deze;-)

Afgelopen weken is er niet zo heel veel bijzonders gebeurd.
Max is nog steeds erg druk op het werk om de deadline te kunnen halen van april/mei. Iedereen is er druk mee. Zelfs tijdens het eten in een restaurant wordt Max nog aangesproken op het werk, beetje jammer;-) We waren aan het eten met Martin en Mark en zoals gewoonlijk proberen ze over wat anders te praten, maar komt het toch altijd weer terug op het werk. Ik zit er bij en luister er naar;-) Maar toch kwam er een leuke wending in het verhaal. Terwijl we zaten te eten, gingen er mensen weg. Een vrouw zag Max zitten en dacht daarbij “Dit is mijn kans, laat ik Max maar eens even WEER aanspreken.” Max reageerde er erg grappig op, hij lachte wat en deed wat sarcastisch (tja je moet ook wat als ze alweer wil zeggen wat ze eigenlijk altijd wil zeggen). Toen ook nog Mark er zich mee begon te bemoeien, druppelde de vrouw toch weer af en konden we lekker verder genieten van ons eten haha (was een heel verhaal, maar misschien niet handig en beetje lang om allemaal te beschrijven);-)

Ondertussen ben ik ook nog druk aan het werk, we hebben net de CITO toetsen achter de rug. Erg bijzonder hier. De kinderen hebben een erg zwak niveau, zeker op NL gebied, maar de leerlingen krijgen dezelfde CITO toetsen als in NL. Je zult het al wel begrijpen, de sores waren niet heel hoog. Erg jammer, maar er is wel nadrukkelijk gezegd dat wij daar gewoon niets aan kunnen doen.
Toch maar weer proberen om het NL dan anders op te pakken in de klas. De kinderen zien me weer aankomen “Daar heb je haar weer met haar Nederlands”. Maar goed, wie weet ooit….
Terwijl we dit schrijven, heb ik vakantie, toch wel lekker!!!

Afgelopen weken hebben we veel afscheidsfeestjes gehad. Die waren erg gezellig!! De stagiaires gingen weer terug naar NL. Ook Wouter (van het ongeluk) is nog even op het eiland gekomen om afscheid te nemen. Dat was erg leuk om zo nog wel even hier te kunnen afsluiten, al was het voor hem natuurlijk wel een dubbel gevoel.
De andere stagiaires hadden gewoon hun periode er op zitten, dus begon er weer een nieuwe stageperiode met 3 nieuwe stagiaires. Toch fijn voor het project dat er wel weer nieuwe mensen kwamen.

Het weer is hier nu weer aan de beterende hand. Het was best frisjes afgelopen tijd (lees 25 graden). Nu zijn we weer rond de 30 gegaan en nu klagen we weer over de warmte hahaha. We zijn nog steeds echte Hollanders. Het is nooit goed.
Door de warmte lig je toch wel lekker bij Mazinga of ga je in ieder geval niets doen, waar het nog warmer van wordt. Max en ik zijn lekker op de quad gestapt en hebben met z’n tweeën een rondje eiland gedaan. Erg leuk:-) We hebben natuurlijk alles wel al zo’n beetje gezien, maar toch kun je met de quad overal beter komen. We hebben lekker getoerd. Max reed over het algemeen. Ik heb het zelf ook even geprobeerd, maar Max was er toch iets beter in dan ik;-) Ik ging er op zitten, kwam er een tegenligger aan en tja… dat ging niet heel flexibel. Snel maar weer afgestapt en Max toch maar weer verder laten rijden.
Afgelopen zondag hebben we samen met Mark en Martin nog even op (bier)flesjes geschoten met een.. tja.. weet eigenlijk niet hoe ik dat moet schrijven... Dat wilden we natuurlijk niet missen. Wederom was Max hier weer iets beter in dan ik. Ik heb wel geteld een flesje geraakt, Max, Mark en Martin wel aardig wat meer. Het enige flesje dat ik wel had geraakt, hadden ze ook wel erg dichtbij gezet, zodat ik het toch echt niet meer kon missen:P Maar goed, ik heb toch maar mee gedaan. Foto's volgen nog, dan kun je ook zien waar we mee hebben geschoten, waarvan ik dus niet weer hoe ik dat moet schrijven:P

Nu dus vakantie en Max is druk aan het werk. Nu ik dit schrijf hoeven we nog maar een paar uurtjes te wachten en dan komen Nico en Sofie bij ons. Erg veel zin in om hun het eiland te laten zien en daarna gezellig een afsluitend weekendje op Sint Maarten.
Daarna zullen we wel weer een stukje schrijven met alle gebeurtenissen. Voor nu was dit het, zoals ik al zei eigenlijk heel weinig aparts meegemaakt.

  • 23 Februari 2012 - 18:52

    Rianne:

    Heey!!

    Elk verslag/verhaal van jullie is weer leuk, ondanks dat je misschien weinig hebt meegemaakt....
    Een eiland-tour op een quad is altijd leuk! Heb ik op Curacao ook gedaan, alleen dan de hele weg achterop, haha Leek me niet verstandig om zelf te rijden!
    Jullie kunnen ondertussen vast de uren al aftellen en dan komen Nico & Sofie al, erg leuk vooruitzicht!
    Heeeel veel plezier deze week!! Lekker van genieten!!

    liefs xxx

  • 24 Februari 2012 - 11:13

    Janneke:

    heey, super leuk om weer wat van jullie te lezen! en wat leuk dat nico en sofie er zijn! heeel erg genieten!
    ow ja ik moest van Niels vragen waar Max voor werkt??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Max en Heleen

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 43019

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2011 - 30 November -0001

Samen op reis

Landen bezocht: