Bezoek, bezoek en bezoek!!:-) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu Bezoek, bezoek en bezoek!!:-) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Max en Heleen - WaarBenJij.nu

Bezoek, bezoek en bezoek!!:-)

Door: MaxenHeleen

Blijf op de hoogte en volg Max en Heleen

01 April 2012 | Nederland, Amsterdam

En toen was het dus zover. Nico en Sofie bij ons op bezoek. Ik was de hele dag al zenuwachtig, Max bleef wel aardig rustig, maar mij lukte dat toch niet zo goed.. Maar goed ’s avonds stonden we dan toch echt klaar met fotocamera op het vliegveld. Daar kwam het vliegtuig.. spannend joh.. allemaal mensen er uit… de ene naar de andere, maar geen Nico en Sofie.. Wel de directrice van mijn school die zei: “Ik heb jullie broertje en zusje niet gezien hoor”. En ik maar denken dat ze een grapje maakte, totdat de laatste door de douane kwam en de douane werd gesloten. Slik… hahaha. Toen ik daarna voor het eerst weer een keer op mn telefoon keek, zag ik een smsje van Sofie: Hebben een uur vertraging komen dus later aan. ;-) Dus biertje gedronken en een uur later konden we alsnog foto’s maken van de wereldreis van Nico en Sofie. Echt super leuk dat het toen begonnen was:D
Nico en Sofie zijn bijna 2wkn geweest. Wat hebben we veel laten zien aan ze en ook veel gelachen. De misschien soms niet gepaste opmerkingen van Nico, Nico die echt goed zn best deed om een cocosnoot uit de boom te halen die er later gewoon naast bleek te liggen ( staat leuk op filmpje haha), het Engels praten van Sofie, Nico en Max samen als jongetjes op de quad etc. etc. Vooral de quad… Max en Nico hadden het leuke idee om quad te rijden. Inderdaad erg leuk, want met een quad kun je overal beter komen dan met de auto. We hadden twee quads. Het begon al goed, de banden moesten wel even bij gevuld worden en de ene was toch wel beetje langzamer als de andere. Nico en Max op de quad rondje rijden, totdat ze terug kwamen op één quad. Hij was er mee opgehouden. Gelukkig was dat op de dump, dus stond ie precies op de juiste plek;-) Toch maar andere opgehaald. Daarmee verder gereden. Naar Correcorre (natuurgebied) was toch wel een leuke rit. Ondertussen lekker rondcrossen en maar genieten van het uitzicht. Totdat de andere quad er opeens ook mee ophield.. Oeps… We waren toen al wel een heel stuk Correcorre opgegaan. Iedereen proberen dat ding te starten (nou ja mijn taak was om er op te zitten en gas te geven, kan niet zo moeilijk zijn toch?;-)) Uiteindelijk is het niet gelukt. Wat dan? Lopen? Nee, toch maar met z’n vieren op een quad. Oh wat zat dat fijn zeg:P Max reed, ik achter em vastgedrukt, Nico en Sofie daar weer achter. Wat hebben we gelachen.. toen er ook nog een auto stopte met: “Daar zijn ze niet voor gemaakt hoor”. Joh, dat meen je.. haha.. Maar goed.. volgende dag mochten Nico en Sofie toch dat ding dan toch nog een dag huren en konden ze alsnog lekker zelf rond crossen op dat ding.
Het laatste weekend zijn we met z’n vieren naar Sint Maarten gegaan. In dat weekend was er de Heineken Regatta (zeilwedstrijden). Op St. Maarten werden we opgevangen door een van de MNO collega’s van daar. We hebben even het huis bekeken, waar we dat weekend in verbleven (mooi!!), en daarna met de collega’s een biertje gaan drinken in de daar lokale ‘MNO’ café. Daarna op naar de Heineken regatta, lekker eten ergens en toen gezellig biertje doen. Nico en Max hadden elkaar blijkbaar echt weer terug gevonden, het was ouderwets gezellig:P Zo gezellig zelfs dat ze uiteindelijk in de krant stonden met een foto en daarbij een toepasselijke tekst. Haha. Max liep er de eerste dagen mee onder de arm, zo trots:P Deze week kwam er zelfs nog een leerling van mij mee aan zetten: Kijk juf, dit is toch Max? Was hij daar niet zo lekker? Het ziet er uit alsof hij zich niet zo lekker voelt. Haha daar toch wel even hard om gelachen.
De volgende avond met de collega’s een bbq gehad. Jongens heerlijk in de jacuzzi met een prachtig uitzicht.. wat wilden ze nog meer..
De andere dagen hebben we heerlijk op St. Maarten rondgereden en terrasjes gepakt. Bij Sunset hebben we lang gezeten om te kijken naar de vliegtuigen die overkomen zo laag over het strand (filmpjes zijn ook te zien op youtube). Het is echt super om dat in het echt te zien. En er gaan nogal wat vliegtuigen, dus we hebben er heerlijk een tijdje gezeten. Daarnaast nog wat aan t strand gelegen en toen was de tijd toch weer voorbij. We moesten weer afscheid nemen. Zeker niet mijn favoriete moment van de week (slik), maar toch konden we wel terug kijken op een super leuke tijd met ze!!
Die week erna was het dus ook wel weer even wennen. Maar goed, zijn weer aan het werk gegaan en gewoon weer gedaan zoals we altijd doen, hard werken haha:P

1,5 week later kregen we bezoek van Jasper en Erika. Dit keer kwam het vliegtuig wel gewoon op tijd;-) Jasper en Erika zijn van vrijdag tot dinsdag geweest. Eerst maar eens even rondleiding gegeven op Max’ werk. Toen zagen we een heel klein geitje. Die was net geboren. Oh wat lief. Hij kon toch niet voor zich zelf zorgen, moeders was nergens te vinden. Een van de werknemers van MNO had een flesje meegenomen van huis. Tja toen kwamen toch de boerengevoelens naar boven… hup geit aan de fles:p Wat een schatje was het. De grote MNO geit heet Freek, dus deze noemde ik Freekie. Ik wilde het graag mee naar huis, maar dat mocht niet van Max (misschien achteraf ook wel beetje verstandig:P) Nu issie naar iemand toe gebracht die meer beesten had, hopen dus dat Freekie het goed maakt haha. Maar goed, toen dus verder met de rondleiding waar Max en Jasper hun werktermen weer even samen konden gebruiken.
Ook met Jasper en Erika hebben we een quad gehuurd. We waren toch niet zo geschrokken van de vorige keer blijkbaar en nu moest het toch wel goedkomen met die dingen… Niet dus… We waren net weg, toen een steeds maar afsloeg. Nog even geprobeerd, maar toen maar terug gegaan voor een nieuwe. Die hadden ze alleen niet meer. Op dat moment belde net Mark, die had iets nodig van Max en kwam even een sleutel ophalen.. op de mno quad. Heel goed Mark.. Mark er afgezet:P:P en wij zijn toen maar met die verder gegaan. (Mark heeft wel onze auto meegekregen hoor). We hebben weer heerlijk rond kunnen rijden. Gelukkig ging verder alles wel ok. Toch de volgende dag nog een keer de quad meegenomen, we hadden er uiteindelijk maar een gebruikt natuurlijk. Ook Jasper en Erika hadden dus geluk en konden er nog een dagje op rondrijden.
Verder zijn we heerlijk uiteten geweest en aan het strand gelegen. De tijd ging ook nu wel weer erg snel. Die 5 dagen waren zo voorbij. Jammer! Jasper en Erika gingen zelf nog een weekje naar St. Maarten. Dit keer zijn we niet mee gegaan en toch maar gewoon aan het werk gegaan;-)

Het was bij allebei erg druk op het werk. Max werkt tegen een deadline aan en er moet toch nog wel wat gebeuren en op school zijn de rapporten weer aan de beurt. Dus toch weer drukdruk voor ons allebei. Tja daar zijn we hier uiteindelijk ook voor gekomen;-)

Het weekend er na zijn we begonnen met onze duikcursus. We willen hier graag onze PADI halen. Het duiken schijnt hier namelijk erg mooi te zijn. We hebben inmiddels de eerste duiken er op zitten. Het was super om te doen. De eerste duiken zijn vooral met oefeningen, duikbril af, inhalator uit en dat soort dingen. Max is wel wat stoerder daarin als ik ben, maar komt vast een keer goed;-) Als je ziet wat je er onder water voor terugkrijgt… Dus daar doen we ons best maar voor.
Volgende week gaan we verder en hopen we toch binnenkort de PADI te halen. Daarna mag je lekker het water in zonder al die oefeningen en kun je gewoon lekker rondzwemmen tussen de vissen:D

Op dit moment zijn Judith en Anke er. Ze zijn gisteren aangekomen. Oh wat een feest bij het hek. Ik zag in het vliegtuig al handen zwaaien. Dat waren ze dus haha.. Gisteren heel gezellige avond gehad en weer lekker bij gekletst. Juud en Anke blijven tot woensdag, daarna ook naar St. Maarten. Maar tot die tijd hier samen nog leuke dingen doen!

Tot het volgende verhaal.
Groetjes vanuit Statia van ons.

• 01 April 2012 - 00:16

Marcella:

Ik voel de warme zon als ik je verhalen lees!
    Leuke verhalen :D
    Fijn weekend nog! Xx

• 01 April 2012 - 08:13

Janneke:

aah super om dit allemaal te lezen zeg! leuk leuk al die visite! zo te horen hebben jullie het daar prima naar jullie zin!
    fijn weekend!

• 01 April 2012 - 08:56

Ida:

Hahaha, goed verhaal :)!

• 01 April 2012 - 11:30

Fenneke:

Wat lekker voor jullie om zoveel bezoek te ontvangen! En wat lachen met Nico en Sofie. Leuk om weer iets van jullie belevenissen te lezen!
    Veel succes met het behalen van je PADI en laat snel weer wat horen, want ik vind het nog steeds leuk om jullie verhalen te lezen!

Liefs Fenneke

• 01 April 2012 - 15:56

Carina:

Leuk verhaal weer!! Wat een gezelligheid al die bezoekjes van Nederland!! Succes met duiken en tot jullie volgende verhaal!!

XX Carina

• 01 April 2012 - 16:30

Rianne:

Super leuk verslag weer van al jullie belevenissen!! Ga zo door, haha.....

• 02 April 2012 - 04:57

Jolanda:

Hoi hoi,
    Heerlijk om zoveel visite over de vloer (vanuit Holland) te krijgen, niet verkeerd en super gezellig en lief! Dit vraagt wel om een update van jullie foto album hoor (hihi)
    Geniet maar lekker van al die Hollandse aandacht.

Liefs vanuit Nijeveen Henk, Jolanda, Harmen, Thijs en Sophie

• 02 April 2012 - 07:36

Esther:

Wat heerlijk al dat bezoek! Dat moet toch goed doen, al die bekende gezichten en heerlijk verhalen van het thuisfront horen! Geniet van dit alles want zo'n bezoekje is vast heeeeeel snel weer voorbij!
    Plaats je snel foto's van jullie avonturen?

Groetjes Esther en co.

• 22 April 2012 - 16:50

Joop Den Beer:

Leuke reisverslagen. k he een vraag Willen jullie voor mij eens op statia navraag doen over 5 kantige blauwe kralen ( ze Noemen ze slaven bonen?)
    wat is de herkomst enwat is het materiaal .
    Ik was in statia met de koningin in 1980 en heb toen 5 steentjes( kralen) gekregen van een oude mevrouw.